Overslaan en naar inhoud gaan

Wij zoeken een bestuurslid voor Pensioenfonds PostNL

Gepubliceerd op:

Wij zoeken een bestuurslid die het bestuur van Pensioenfonds PostNL namens de pensioengerechtigden vanaf 1 juli 2025 voor 4 jaar wil versterken. U behartigt, net als alle anderen bestuursleden, op een evenwichtige wijze de belangen van alle deelnemers. Bent u geïnteresseerd en bent u de geschikte kandidaat voor deze functie? Laat het ons weten. 


Wat u als lid van het bestuur doet

Samen met de andere bestuursleden bent u verantwoordelijk voor de uitvoering van onze pensioenregeling. Een belangrijke taak, want u neemt besluiten voor alle deelnemers van Pensioenfonds PostNL. Denk aan besluiten over de pensioengelden, beleggingen van het pensioenvermogen, beleid, communicatie en of de pensioenen verhoogd of verlaagd worden. Uiteraard staat nu ook een goede overgang naar de nieuwe pensioenregeling centraal. Als lid van ons bestuur heeft u dus een dynamische, interessante en belangrijke rol. 

Wie we zijn

Ons bestuur bestaat uit leden namens de pensioengerechtigden, actieve deelnemers en werkgever PostNL. Wij zijn in totaal met 10 leden. Maak kennis met ons

Wat we zoeken

We zoeken een bestuurslid die evenwichtige besluiten kan nemen voor alle deelnemers van het fonds. U beschikt over financiële deskundigheid, pensioenkennis en bestuurlijke ervaring. Ook heeft u kennis van en ervaring in één of meer van de volgende gebieden: financiën, bestuurlijke informatievoorziening, risicomanagement, IT en pensioenuitvoering. Daarnaast heeft u voldoende kennis van zaken om het beleggingsbeleid op waarde te kunnen wegen en te kunnen doorzien. 

Lid financiële commissie

Vanuit het bestuur neemt u deel aan de financiële commissie. Als lid van deze commissie houdt u zich bezig met financiële zaken zoals de jaarverslaglegging, de fondsbegroting en de beheersing van de kosten. U bent gesprekspartner van de externe accountant. Ook IT-thema’s (zoals IT beleid en informatiebeveiliging), het datakwaliteitsbeleid, de beoordeling van uitbestedingspartijen (waaronder uitbestedingsbeleid) vallen onder het aandachtsgebied van de financiële commissie. 

Bij de samenstelling van het bestuur houdt het fonds rekening met bestuurlijke kwaliteiten, affiniteit met de doelstelling van het fonds en met een spreiding van deskundigheden en achtergronden. Vanuit het bestuur wordt verbreding en verdieping van pensioenkennis en deskundigheid in de bestuurlijke omgeving gestimuleerd en ondersteund.

Meer informatie vindt u in het profiel voor de financiële commissie. Herkent u zich daarin? Reageer dan op deze vacature.

Reageren op de vacature 

Bent u enthousiast? Geef ons aan waarom u de juiste kandidaat bent. Alle deelnemers van het fonds kunnen zich hier voor kandidaat stellen. Stuur uw motivatiebrief en curriculum vitae vóór 10 januari 2025 naar Pensioenfonds PostNL: bestuursbureau@pfpostnl.nl. U krijgt daarna reactie van ons. 

Vragen?

U kunt een e-mail sturen naar Pensioenfonds PostNL: bestuursbureau@pfpostnl.nl of bellen naar (085) 049 07 40.